maanantai 29. heinäkuuta 2013

A BEAUTIFUL BODY HAASTE



Upea ja rohkea ystäväni Minttu heitti kaikille naisille  A Beautiful Body -haasteen ja hetken mietittyä päätin lähteä mukaan ja näyttää että tässä minä olen.

Riippurinnat, selluliittiä, rypyt, muutama raskausarpi, roikkuva nahka ja liikakilot. Kaikki nämä ovat osa minua ja pikkuhiljaa alan olemaan sinut itseni kanssa. Olen koko ikäni ollut pieni ja pyöreä, mutta vasta aikuisiällä olen saanut vierailta ihmisiltä läski-kommentteja vartalostani ja myönnän että se sattuu.  Kaikki maailman dieetit läpikäyneenä voin sanoa että laihduttaminen 32-vuotiaana ei ole helppoa eikä varsinkaan unelmapainossa pysyminen, se vaatii elämäntapamuutoksen jossa minä olen epäonnistunut joka ikinen kerta. 

Kaksikymmentä raskauskiloa ei ollut helppo kantaa, mutta nautin raskausajasta niin suunnattomasti  etten kokenut niitä haitaksi, siihen asti kunnes niistä oli päästävä synnytyksen jälkeen jotenkin eroon. Imetyksen loppumisen suurin järkytys oli kuinka rintani alkoivat roikkumaan ja vatsanahkanikin kaipasi tukihousuja. Vartaloni eli palautunutkaan viikoissa, saatika kuukausissa entiselleen. Se oli kokenut ison muutoksen josta palautuminen vei aikaa eikä päivittäinen herkuttelu oikein auttanut asiaa.

Vuosi sitten otin kuitenkin itseäni niskasta kiinni ja laihdutin raskauskilot pois, jotta itselläni olisi parempi olla. Jotta jaksaisin juosta pienten jalkojen perässä, kanniskella pitkin kyliä enkä hengästyisi pienissä ylämäissä. Se onnistui, mutta kylmä talvi toi pienen takapakin kun päästin itseni taas peiton alle iltaisin herkuttelemaan. 

Lapseni myötä olen tullut enemmän tyytyväisemmäksi siihen mitä olen tänä päivänä, vaikka helppoa se ei ole ollut. Olen saanut enemmän perspektiiviä elämääni enkä koe enää tarpeelliseksi koko ajan miettiä mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni. Tärkeintä on omat tavoitteet, vaikka niihinkin on vielä matkaa. ja välillä tulee repsahduksia. Tässä minä kuitenkin nyt olen, äiti niin kuin kaikki te muutkin äidit. Jokainen meistä on upea, juuri omalla tavallaan ja kaikissa meissä on pieniä kauneusvirheitä. 




Ollaan onnellisia ja annetaan sen näkyä!







22 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Mä sain ihan mielettömän vapautumiskokemuksen oman postaukseni myötä ja riemu ei ole vieläkään laantunut! :D

      Poista
    2. <3 Ihana kuulla! Mun sydän tykyttää vieläkin! HUIIIII!!! Kuvasi on aivan mieletön <3 En voi kuin ihailla!

      Poista
    3. Mä oon myös ollut koko päivän ihan ylivireessä. Hirvittää, naurattaa, vapisuttaa.
      Huh huh, että uskalsin :D

      Te ihanat rohkeat sen teitte ensin ja niinpä rohkenin minäkin. Kiitos! <3

      Poista
  2. Ihanan rohkea ja oikein kaunis nainen/äiti olet :)

    VastaaPoista
  3. Hyvä Miia!

    Mä oon tänään seurannut näitä useista blogeista. Mahtavaa ja rohkeeta!

    Oot upee <3

    VastaaPoista
  4. Ihana Rakas! Sä olet NIIIIIN UPEA!!! <3 <3 Oon susta tosi ylpee!!! Ihana kun otit haasteen vastaan! Kauniit kuvat!!!

    VastaaPoista
  5. Ihana Miia!! Saat olla tosi ylpeä itsestäsi! Olet rakas!

    VastaaPoista
  6. Go Miiu! Olet upea <3
    -Jonna

    VastaaPoista
  7. Kauniit kuvat ja ihanasti kirjoitettu. Olet rohkea ja kaunis!

    VastaaPoista
  8. Aivan ihania kuvia! Kaunis äiti, suloinen lapsi!!!!
    -Taru V.

    VastaaPoista
  9. Oi upeeta! Ja niin kauniit kuvat, alarivi on etenkin hurjan herkkää matskua!

    VastaaPoista
  10. Upeet kuvat ja hieno kirjoitus : -) liityin lukijaksi! Minä myös otin haasteen vastaan. tutipuu2012.blogspot.fi

    VastaaPoista
  11. Kiitos ihanista ja rohkaisevista sanoista ja sydämistä <3 Mahtavaa kun niin moni on lähtenyt Mintun haasteeseen mukaan ja minäkin olen lukenut monia tarinoita iltaisin! Ihania naisia liikkeellä!

    VastaaPoista
  12. Oot tosi kaunis ilman meikkiä :)

    VastaaPoista

Kommentoi ihmeessä jotain!